Ordbild + koncept

Skistar

2017

Skistar

2017

Skistar

2017

Sälen får en flygplats och därmed en internationell publik, där Storbritannien är en stor potentiell marknad.

Men åker britter ens skidor? Jo, faktiskt. Och enligt Ski Club Great Britain visar det sig dessutom att det finns en stor potentiell målgrupp bland britter som har en önskan att åka skidor, men som är rädda för att skada sig och därför avstår. Två av tio britter närmare bestämt. Och det kanske inte är så konstigt då deras skidreferens i huvudsak ser ut som i Chamonix. Sälen är lite plattare. Så istället för att se den platta planlösningen som en svaghet, använde vi den till vår fördel mot brittiska nybörjare.

Vi valde att ta fram en PR-driven kampanj för att motbevisa föreställningen om skidåkningen som något farligt. Genom att rekrytera en brittisk läkare som vill ta det lugnare på jobbet

Arbetsgrupp: Adam Stark (AD), Lina Bergman (Copy), Jacob Eklöf (Copy), Victor Lindkvist (AD).

Sälen får en flygplats och därmed en internationell publik, där Storbritannien är en stor potentiell marknad.

Men åker britter ens skidor? Jo, faktiskt. Och enligt Ski Club Great Britain visar det sig dessutom att det finns en stor potentiell målgrupp bland britter som har en önskan att åka skidor, men som är rädda för att skada sig och därför avstår. Två av tio britter närmare bestämt. Och det kanske inte är så konstigt då deras skidreferens i huvudsak ser ut som i Chamonix. Sälen är lite plattare. Så istället för att se den platta planlösningen som en svaghet, använde vi den till vår fördel mot brittiska nybörjare.

Vi valde att ta fram en PR-driven kampanj för att motbevisa föreställningen om skidåkningen som något farligt. Genom att rekrytera en brittisk läkare som vill ta det lugnare på jobbet.

Arbetsgrupp: Adam Stark (AD), Lina Bergman (Copy), Jacob Eklöf (Copy), Victor Lindkvist (AD).

Sälen får en flygplats och därmed en internationell publik, där Storbritannien är en stor potentiell marknad.

Men åker britter ens skidor? Jo, faktiskt. Och enligt Ski Club Great Britain visar det sig dessutom att det finns en stor potentiell målgrupp bland britter som har en önskan att åka skidor, men som är rädda för att skada sig och därför avstår. Två av tio britter närmare bestämt. Och det kanske inte är så konstigt då deras skidreferens i huvudsak ser ut som i Chamonix. Sälen är lite plattare. Så istället för att se den platta planlösningen som en svaghet, använde vi den till vår fördel mot brittiska nybörjare.

Vi valde att ta fram en PR-driven kampanj för att motbevisa föreställningen om skidåkningen som något farligt. Genom att rekrytera en brittisk läkare som vill ta det lugnare på jobbet.

Arbetsgrupp: Adam Stark (AD), Lina Bergman (Copy), Jacob Eklöf (Copy), Victor Lindkvist (AD).

Annons guardian

Kampanjen startar med att en platsannons läggs ut på olika jobbsajter. Jobbannonsen hänvisar till en landningssida där läkare kan söka jobb och där besökare kan boka sin resa till Sälen.

Kampanjen startar med att en platsannons läggs ut på olika jobbsajter. Jobbannonsen hänvisar till en landningssida där läkare kan söka jobb och där besökare kan läsa mer om Sälen som skidort.

Kampanjen startar med att en platsannons läggs ut på olika jobbsajter. Jobbannonsen hänvisar till en landningssida där läkare kan söka jobb och där besökare kan läsa mer om Sälen som skidort.

Potentiell respons från nyhetsmedier

Potentiell respons från nyhetsmedier

Potentiell respons från nyhetsmedier

Telegraph
Guardian
Independent
Buzzfeed

Landningssida

Webb_start
Webb_visitor_crop

För att stärka budskapet att Sälen är en extremt säker skidort samt att driva in trafik till landningssidan gjorde vi ut exempel på stortavlor utomhus.

För att stärka budskapet att Sälen är en extremt säker skidort samt att driva in trafik till landningssidan gjorde vi ut exempel på stortavlor utomhus.

För att stärka budskapet att Sälen är en extremt säker skidort samt att driva in trafik till landningssidan gjorde vi ut exempel på stortavlor utomhus.

Fler case

KampanjRefrigerdating by Samsung

PrintAperol

SkyltfönsterSvenssons

KampanjPlay Attention

PrintkampanjMarabou

adam@adamstark.se  
+46 [0] 70 291 43 93