app_flera

Swish

2018

Swish är idag helt ensamma på marknaden med att erbjuda snabba betalningar mellan privatpersoner oavsett bank. Men, det kan vara en tidsfråga innan en ny utmanare dyker upp på marknaden, vilket gör det ännu viktigare för Swish att ha ett tydligt koncept och en särskiljande identitet. Något som Swish i dagsläget saknar då varken logotyp, färger eller typsnitt har uppdaterats sedan lanseringen 2012.

För att blåsa nytt liv i Swish och positionera dem från potentiella konkurrenter valde jag att ta fram ett skalbart och särskiljande koncept som håller över tid. Designkonceptet ”funktionellt” baseras på ett lekfullt och tidlöst designsystem med hjälp av typografi, färg och form.

 

Det krävs två för att Swisha, vilket är idén bakom logotypen. Jag valde att utgå från den befintliga logotypen, men ville förenkla den genom två outlineade halvcirklar som möts och bildar formen av ett S. Halvcirklarna går även att bygga vidare på genom mönster, piktogram och figurer. 

gif_smiley
mood3_swish
mood1_swish
3-serie
Visitkort 4
visitkort_1
Brevpapper
Toolbox_final

Fler case

KampanjMonotype

KampanjRefrigerdating by Samsung

SkyltfönsterSvenssons

KampanjPlay Attention

adam@adamstark.se  
+46 [0] 70 291 43 93